Witam na moim blogu.

Życzę przyjemnego wertowania moich przemyśleń. Zapraszam do komentowania.

poniedziałek, 19 lipca 2010

Aviator4 i gaz po prawej - a jednak możliwe

Otrzymałem dzisiaj model FOX'a. Jest fantastyczny. Szkoda, że pogoda się popsuła, bo przez to obloty się opóźnią. Złośliwość natury...

Jak już wspominałem w komplecie jest nadajnik Aviator4 firmy KYOSHO. Trochę mnie zwiodło logo Hype'a z przodu, ale to się wytnie. Oczywiście drążek gazu oryginalnie był po lewej, a ja tak nie lubię. Zawsze latałem z gazem po prawej w systemie tzw. "europejskim" MODE2. Dziwne, bo model jest niemiecki, aparatura też. Czyżby Niemcy woleli MODE1?


Tak czy inaczej nieobecność plomb na obudowie nadajnika skusiła mnie do jego otwarcia. Pomyślałem, że skoro Aviator'y są dostępne z MODE2 to jest jakaś "furtka" konstrukcyjna pozwalająca na taką konfigurację drążków. Wykręciłem pracowicie 6 śrubek z pokrywy i ujrzałem...

...dwa identyczne układy drążków. Wystarczyło przełożyć sprężynę grzechotki gazu z jednego drążka do drugiego, a z tego gdzie był ster wysokości wyciągnąć sprężynę z dźwignią powrotną i haczykiem ze śrubką i zamontować w drążku gdzie był gaz. I to w zasadzie wszystko. 10min. pracowitego grzebania w nadajniku i mamy MODE2. A ktoś na PWMie napisał, że tego się nie da zrobić. Jeśli ktoś ma taką aparaturę, nie pasuje mu MODE1, a nie wie jak to zmienić, to chętnie mu pomogę.

Na zdjęciach w internecie Aviator4 ma gniazdko uczeń-instruktor. Czasem jest ono zupełnie niepodłączone (jest dla proformy), a ja nie mam go wcale. Jak znajdę odpowiednie gniazdko miniDIN 4 to sobie je dorobię - FMS może się przydać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz