Witam na moim blogu.

Życzę przyjemnego wertowania moich przemyśleń. Zapraszam do komentowania.

środa, 10 listopada 2010

Niż jakich mało

Od kilku dni w małopolsce króluje niż, ale takiego nie było już dawno. Co prawda w historii moich skromnych obserwacji meteo rekordowo niskie ciśnienie miało wartość 920hPa, ale to co zaobserwowałem w ciągu ostatnich kilku dni chyba przeszło moje oczekiwania. Od trzech dni średnie ciśnienie wynosi w Kętach 945hPa, a zmiana wartości +/-1..2hPa. Dla porównania powiem, że najwyższe zarejestrowane przeze mnie miało wartość 1002hPa. Jeśli ktoś ma problemy z odczuwaniem zmian ciśnienia, to przy spadku z soboty na niedzielę o blisko 30hPa/dobę musiała go nieźle boleć głowa. Z resztą, panujący niż generalnie nie służy nikomu. Codziennie widzę jak bardzo wpływa na samopoczucie moje i moich znajomych. Czasem mam momenty, gdy moje myślenie idzie jakby ktoś płytę zwolnił.

Mocna kawa? Czemu nie! To jednak nie działa zbyt długo, a nie jestem zwolennikiem "wlewania jej w siebie" przez cały dzień. Żadna to przyjemność, a poza tym taki "kawowy potop" podobno szkodzi na serce. Sprawę magnezu itd. pominę. Amatorem słodyczy zawsze byłem, choć po mojej wadze nie widać, żebym miał słabość do czekolady - to taka moja mała namiętność. Kiedyś czytałem, że jedzenie słodyczy podnosi poziom hormonu szczęścia. Jeśli to prawda, to na mnie to chyba działa słabo. A może to kwestia dawki?

Tak czy inaczej: Na wzrost ciśnienia trzeba będzie poczekać. Pogoda jest teraz dość ładna, ale gdy hektopaskali przybędzie aura na pewno się zmieni - niestety najprawdopodobniej na gorszą. Cóż... Jesień panie McPix.

(źródło: wikipedia.org)

3 komentarze:

  1. Czym niższe ciśnienie, tym lepiej się czuję. Taki paradoks. Źle reaguję na szybki wzrost ciśnienia.
    ...a dziś można obserwować od kilku godzin w miarę szybki wzrost ciśnienia. U mnie na barometrze ok 1,5 hPa na godzinę. Niestety wartość mogę odczytywać tylko jako Ciśnienie względne :/

    OdpowiedzUsuń
  2. ... a dziś w miarę szybki wzrost. Jakieś 1,5 hPa na godzinę. Szykuje się pogodny 11-listopada :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na nasze samopoczucie wpływa ciśnienie w miejscu, w którym aktualnie się znajdujemy czyli wspomniane przez Ciebie ciśnienie względne. Bezwzględne można sobie wyliczyć znając wysokość nad poziomem morza z tzw. wzoru barometrycznego:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Wz%C3%B3r_barometryczny

    OdpowiedzUsuń